På Brønderslev Gymnasium og HF har alle elever og lærere adgang til internettet via trådløse netværk. Herudover kan vi stille et begrænset antal computere til rådighed i form af bærbare computere, som udlånes til elever med et specielt behov fra skolen kontor.

Vi forventer, at elever som udgangspunkt medbringer computere i dagligdagen. Som elev på Brønderslev Gymnasium, har du adgang til den nyeste Office-pakke via Office 365. Eleverne har desuden gratis adgang til ordbøger på Ordbogen.com.

BG har et begrænset antal printerne stående, som kan benyttes i forbindelse med udskrift til og i undervisningen. Printerne står centralt placeret i skolens fællesområde, hvor eleverne kan finde instruktion i anvendelse af disse.

Det interne netværk mellem undervisere og elever er koblet op omkring Lectio, hvor al information om timer, lektier, afleveringer, fravær, karakterer m.m. foregår. Herfra kan alle elever, undervisere og ledere kommunikere internt, og alle får den samme information.

Alle elever får brugernavn og adgangskode til både vores trådløse netværk og Lectio straks, de starter på Brønderslev Gymnasium, hvilket sikrer fuld adgang til al information fra start. Samtidigt får eleverne adgang til onlineversionen af Office 365, hvor de kan downloade den nyeste Office-pakke.

Eleverne får ligeledes en del andre relevante programmer som fx TI-Nspire installeret, ligesom de via deres UNI-Login får adgang til ordbøger, Infomedia, Faktalink og Forfatterweb m.v.

Vores klasselokaler er alle udstyret med projektorer. Derudover er der i hvert lokale whiteboards eller smartboards. Som gymnasium forsøger vi konstant at tilpasse undervisningen til de nyeste teknologiske læremidler, som også giver dig et godt fundament for fremtiden.

På Brønderslev Gymnasium har vi IT-medarbejdere, som står klar til at hjælpe dagligt, hvis det skulle være nødvendigt. De træffes mandag-onsdag fra kl. 8:00-11:30, torsdag fra kl. 8.00 – 15.00 samt fredag fra kl. 08.00 – 14.00 på kontoret på gul gang.